iKirkkoon

Ei mulla nyt ole vielä iPadia, vaikka se tuli jo toissapäivänä Suomessa myyntiin. Ihmettelen. Tähän takapajuiseen hitauteen on kuitenkin yksi selitys (sen lisäksi, että se maksaa 499 e).

Olin nimittäin iPhone-änkyrä, uskokaa tai älkää. En halunnut sitä millään, en edes käytettynä ja ilmaiseksi. Olin kokeillut ohimennen ja olin vakaasti sitä mieltä, että sen puhelinominaisuudet ovat vaikeat, en tarvitse sitä enkä jaksa opetella.

Niinpä sain iPhonen lahjaksi. Ei sillä vesilintuakaan voinut heittää, joten piti ottaa käyttöön. Varoitus: en olisi selvinnyt omin blondivoimin käyttöönotosta ainakaan ilman kilareita.

No, parissa viikossa olen liittynyt iKirkon jäseneksi, kuten eräs lukija sitä kutsui. Se on ihana. Eikä yhtään vaikea. Nettisurffailu on tietysti lähtenyt lapasesta, mutta toisaalta säästyy aikaa, kun pyörin netissä ja FB:ssä lähinnä silloin, kun ei ole muutakaan tekemistä (bussipysäkillä).

Kokeilin iPadia ohimennen ja tuli vähän huijattu olo: sehän on iso iPhone, ei sen kummempaa. Pitikö sen olla sen kummempi? En tiedä, mutta en nyt ainakaan ihan ekana ole sitä hankkimassa. Siinä vaiheessa kun lehtiä alkaa saada laajemminkin iPadiin, saatan harkita asiaa. Kirjoihin menee vielä jonkun aikaa, enkä tiedä mikä on paras härveli niiden lukemiseen.

Niin että kummin päin tämä nyt meni? Onko iPhone portti seuraavaan etappiin ja koukutus iKirkon jäseneksi vai veikö se uutuudenviehätyksen iPadista?

Kommentit

Unknown sanoi…
tervetuloa seurakuntaan ;) minä pidän kovasti iPhonestani, en voi asialle mitään. iPadistä en tiedä, sillä ei kuitenkaan voi soittaa ja jotenkin tuntuu, että se koko voi olla hankala myös lukemiseen. Ja hintakin on melkoinen. Mutta kunhan senkin laitteen markkinointievankeliumi leviää niin tiedä vaikka tulisi uskoon jossain kohtaa...
Mie kokeilin kerran käyttää sitä iPhonea, mutta en ymmärtänyt miten sillä voi kirjoittaa tekstiviestejä. iPadia käytin koehenkilönä yhdessä tutkimuksessa ja se oli puolestaan tosi kiva laite.
Saari63 sanoi…
IPad on ihana. Toimii loistavasti peleissä, minä kun keski-ikäisillä silmilläni en kunnolla näe pelata iPhonella, mutta Padilla pelaaminen sujuu kuin tanssi. Meille Padi tule jo keväällä jenkeistä.
Ina sanoi…
Tomomi: se oli suuri syy omaan änkyröintiini, mutta nyt olen todennut, että kyllä sillä voi.. Näppis vaatii totuttelua, mutta tekstareissa on muutamia muita hyviä ominaisuuksia.

Pelaamisesta ja lehdistä olen kuullut iPadin osalta hyvää, mutta kirjojen lukemisesta vain sen yhden kerran, josta elokuussa postasinkin. Änkyröin vielä jonkun aikaa ennen lukulaitteen hankintaa. Töissä testetuista muista lukulaitteista en ole tykännyt.

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Juha Itkonen: Huolimattomia unelmia

Paluu menneisyyteen

Luku, jossa päästään narsistisen itsetutkiskelun kautta lopulta huonojen kirjojen kisaan